Przekąski

piątek, 05 kwietnia 2013

Przyznam, ze do dzis nie rozumiem tej niemieckiej tradycji slodkich sniadan, ale co owsianka, to owsianka :) Miseczka cieplej owsianki na sniadanie jeszcze nikomu nie zaszkodzila... Ba, mojemu dziecku wrecz pomaga sie podniesc rano z lozka ;)

Tym razem postanowilam podrecic jej smak uzywajac smakowego mleka sojowego - bananowego :) Tak wiec, oto przepis na owsianke bardzo bananowa:

Skladniki:

pol szklanki platkow owsianych

1 szklanka sojowego mleka bananowego

szczypta sol

banan

platki migdalowe

Do rondelka wlac mleko, dodac platki i szczypte soli. Gotowac na malym ogniu, az owsianka zgestnieje. Banana pokroic w cieniutkie plasterki, czesc wylozyc na dno miseczki, a czesc zostawic do dekoracji. Gotowa owsianke wlac na plasterki banana, lekko zamieszac. Owsianke udekorowac kilkoma plasterkami banana i platkami migdalowymi.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/owsianka_z_bananami.jpg

Doslodzic do smaku mozna miodem lub syropem klonowym :)


Tagi: dla dzieci
23:38, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (2) »
niedziela, 24 czerwca 2012

Bardzo fajne i akurat na letnie popoludnie :)

Przepis pochodzi z numeru 10/2011 czasopisma "Moje gotowanie", wiec troche czekal na realizacje, ale w koncu sie doczekal...

Skladniki na 4 (male) porcje:

250g kabanosow

melon z pomaranczowym miazszem

150g kuleczek mozzarelli

listki bazylii

Kabanosy pokroic na male kawalki. Melon oczyscic i pokroic na kawaleczki wielkosci kuleczek mozzarelli. Kabanosy nabijac na patyczki/wykalaczki na przemian z melonem, mozzarella i listkami bazylii.



 

Dopiero pozniej zorientowalam sie, ze moglam ponabijac skladniki na zmiane, ale na pewno jeszcze zrobie te koreczki i wtedy bede kreatywniejsza... :)

13:54, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (2) »
piątek, 04 maja 2012

Kilka dni temu robila furore na Facebooku, wiec i ja postanowilam sie za nia zabrac...

Tak jak podejrzewalam, wiekszej rewelacji nie bylo, ale z drugiej strony choc troche zostalo zjedzone: u nas uznaniem cieszyla sie plaza i troche pien palmy :) Liscie nie wzbudzily entuzjazmu, co mnie zaskoczylo, bo Dziec w sumie lubi kiwi...

Skladniki:

2 banany

2-3 mandarynki lub male pomarancze

3-4 kiwi

Obrac i pokroic/podzielic na czastki. Ulozyc palme na talerzu...



Zaskoczyc dziecko :)

 

pe.es

teraz szukam sposobow na ciekawa prezentacje owocow rodzimych...

poniedziałek, 11 lipca 2011

Jak juz potomstwo skonczy pierwszy rok zycia i zacznie jesc coraz narmalniejsze produkty, mozna sprobowac podac mu rzodkiewke... Z reakcja moze byc roznie, bo rzodkiewka ma specyficzny smak, ale u nas sie udalo :)

Znaczy sie: rzodkiewka zostala zaaprobowana.

Skladniki na rozowa kanapke:

kilka rzodkiewek

kilka lyzeczek jogurtu naturalnego

pieczywo tradycyjne lub wafle ryzowe

Rzodkiewke zetrzec na tarce o drobnych oczkach i dodac kilka lyzecz jogurtu naturalnego, wymieszac. Smarowac pieczywo/wafle i podawac w malych kawalkach :)

Tagi: dla dzieci
23:37, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (1) »
wtorek, 14 czerwca 2011

Danie bez przepisu...

Zostalo mi troche pieczarek i trzeba je bylo jakos zutylizowac :) Wydrazylam je, a do nadzienia zuzylam kilka gotowanych i rozgniecionych ziemniakow i troche fety z ziolami. Doprawilam je pieprzem & sola i zapiekalam "na oko" w temperaturze 180 stopni.

 

Tak zutylizowane pieczarki szybko zniknely z talerza ;)

Tagi: wiosna
13:45, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (2) »
środa, 03 listopada 2010

 "365 obiadow" Lucyny Cwierczakiewiczowej - naslynniejszej XIX-wiecznej autorki poradnikow kulinarnych - kupilam podczas wakacyjnego pobytu w Polsce i nawet nie przyszlo mi do glowy, ze pierwszym daniem, ktore z nie zrobie, to bedzie jajecznica :)

A jednak! Jajecznica :) I to jaka ;) Ze smietana, serem i bialym winem... I to wlasnie moja trzecia propozycja do zabawy "Gotujemy po polsku", nad ktora patronat objal serwis zPierwszegoTłoczenia.pl

Sposob przygotowania zywcem spisany z ksiazki:

Cztery jaja rozbic w garnuszku z odrobina soli, bijac tylko jedna minute i dodajac w czasie rozbijania dwie lyzki slodkiej smietany. W rondelek wlozyc lyzke mlodego masla, a gdy sie zagotuje, ale nie zrumieni, wlac jaja, mieszajac ciagle. Ogien powinien byc umiarkowany i rowny, a przy smazeniu lyzka czesto mieszac; jajecznica bedzie pulchna i smaczna. Wybornie smakuje, jesli wlozyc w rozbite jaja lyzezczke sera szwajcarskiego lub parmezanu na kazde dwa jajka, a wtedy w braku mleka wlac lyzke bialego wina i lyzke wody.

Bardzo delikatna i smaczna wersja codziennego klasyku :)

I to bardzo smaczna :)

Gotujemy po polsku!

piątek, 17 września 2010

Klasyka :)) Nie ma to tamto...

Bierzemy garsc kurek, pol malej cebulki i dwa jajka na osobe.

Posiekana cebulke podsmazamy na masle. Dodajemy oczyszczone kurki i razem smazymy, az woda odparuje. Jajka mieszamy w garnuszku i od razu doprawiamy pieprzem i sola. Wlewamy jajka na cebulke & kurki i smazymy jajecznice.

Gotowe :)

Podawac posypane odrobina posiekanej natki pietruszki.

sobota, 19 grudnia 2009

Zainspirowal mnie przepis ze styczniowego "Twojego Stylu". Groszek & krewetki?  Moja wyobraznia nie siegala tak daleko, wiec musialam sie skusic na wyprobowanie... I dobrze, bo wyszla szybka i niebanalna przekaska :)

Skladniki na 2 porcje:

2 garsci mrozonego groszku zielonego

100g krewetek (czyli opakowanie takich gotowych, salatkowych)

1 maly ogorek zielony

kilka lyzek majonezu

sok z pol cytryny

pieprz, sol

oliwa z oliwek

opcjonalnie: starty zabek czosnku

koperek

Groszek ugotowac w lekko osolonej wodzie, odcedzic. Ogorek obrac, wydrazyc nasiona, a miazsz pokroic w kostke. Koperek posiekac. Warzywa wymieszac, doprawic oliwa z oliwek i sokiem z cytryny. Polaczyc z majonezem (czosnkiem) i doprawic pieprzem & sola. Krewetki ulozyc na salatce z groszku i ogorka, posypac koperkiem.

21:53, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (3) »
środa, 09 września 2009

Nie wiem skad ta nazwa :) i Nigella chyba tez sama nie wie... W kazdym razie - danie jest proste i smaczne :)

Przepis pochodzi z "Nigella gryzie".

Skladniki:

6-8 kromek bialego chleba tostowego

1 kulka mozarelli pokrojonej w plastry, a nastepnie w paski

125ml pelnotlustego mleka

3 czubate lyzki maki

1 jajko

sol, pieprz

oliwa

I tu zaczynaja sie komplikacje - trzymalam sie przepisu i mi nie wyszlo :( Musialam wiec go troche zmodyfikowac...

Z kromek odkroic skorke. Pomiedzy dwie kromki wlozyc po kilka paskow mozarelli i zlozyc kromki jak na kanapke - paskow nie moze byc zbyt duzo, bo chleb bedzie sie rozpadal... Srdenio mi poszlo ze sklejaniem, wiec pomoglam sobie rozbeltanym jajkiem, ktorym zwilzylam brzegi chleba.

Zlozone kanapki maczac kolejno w mleku, mace i rozbeltanym przyprawionym jajku (w sumie zuzylam jednak 2). Moim zdaniem, chleb pije za duzo mleka i potem sie rozpada, wiec tylko skrapialam go nim, zamiast maczyc - z sukcesem :)

Smazyc na oliwie na zloto.

Podawac gorace :)

 

21:56, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (5) »
poniedziałek, 07 września 2009

Idealna przegryzka na wieczor, na przyklad do komputera ;) Przepis wyluskany z "Nigella gryzie", wyprobowany i goraco polecany :)

Skladniki:

ok.500g mieszanki niesolonych orzechow

(u mnie: orzechy laskowe & brazylijskie, blanszowane migdaly i nerkowce)

2 lyzki grubo posiekanego rozmarynu

1-2 lyzeczki rozpuszczonego masla

1/2 lyzeczki pieprzu kajenskiego

2 lyzeczki brazowego cukru

2 lyzeczki soli morskiej

Orzechy uprazyc na blasze w temepraturze 180 stopni (ok.10-15min.). Przyprawy wymieszac w miseczce. Maslo stopic i dodac do przypraw. Uprazone orzechy wsypac do masla z przyprawami i dobrze wymieszac. Podawac od razu.

Pycha!

22:19, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (3) »
wtorek, 16 czerwca 2009

Anienie :) Nie zabraklo mi pomidorow - tak mialo byc :)

Przepis podpatrzylam w czerwcowym wydaniu "Diabetes Journal" - niemieckim miesieczniku dla diabetykow -  i od razu sie do niego przekonalam...

Skladniki:

1 male mango

125g mozarelli (1 kulka)

1 mala papryczka chili

kilka listkow bazylii

Mango obrac i pokroic w plasterki. Mozarelle odsaczyc i rowniez pokroic w plasterki. Ulozyc na przemian na talerzu i udekorowac listkami bazylii. Papryczke chilli drobno posiekac i posypac nia mango & mozarelle.

Oryginalna i smaczna przekaska :))

środa, 27 maja 2009

Coś lekkiego na takie ciepłe dni :)

Inpisracją był znowu przepis z "Kuchni malucha", z tym że tam była feta, a ja, z jej braku, użyłam serka homogenizowanego.

Składniki:

2 bułki grahamki

1 opakowanie serka homogenizowanego

cwiartka arbuza

kilka listków mięty

Oczyścic arbuza z pestek i specjalną lyżką do owoców wyciąc kulki z miąższu. Listki mięty umyc i poszatkowac. Częśc mięty można wymieszac z serkiem, a częśc zostawic do dekoracji. Serek rozsmarowac na grahamce, na wierzch położyc po kilka kulek arbuza i udekorowac mięta.

Proste, szybkie, orzeźwiające i smaczne :))

niedziela, 26 kwietnia 2009

Zachciało mi się nagle czegoś kolorowego i znalazłam :)

Mozzarella z gremolatą według przepisu Nigelli Lawson ("Nigella ekspresowo") fascynuje wrącz kolorami  - czerwień papryki, zieleń natki, czerń oliwek, żółć skórki cytrynowej, no i biel mozzarelli...

Składniki dla 2 osób:

2 kulki mozzarelli (w oryginale z bawolego mleka, ale mi ona nie smakuje i używam tej zwykłej)

1 długa czerwona papryczka chili

6 czarnych oliwek

starta skórka z 1 cytryny

1/2 ząbka czosnku

1/2 łyżeczki soli w krysztalkach

3-4 łyżki oliwy z oliwek

2 łyżki posiekanej natki pietruszki

Mozarellę pokroić na plasterki i ułożyć na talerzu. Wymieszać w miseczce posiekaną papryczkę chili (bez pestek), pokrojone w plasterki oliwki, skórkę cytryny i posiekaną połówkę ząbka czosnku. Dodać sól, oliwę z oliwek i posiekaną natkę pietruszki i wymieszać. Nałożyć gremolatę na mozzarellę i, opcjonalnie, pokropić jeszcze oliwą z oliwek. Gotowe :)

wtorek, 14 kwietnia 2009

A właśnie, że tak :)

Pomysł skopiowany z bloga Gotuję, bo lubię. W oryginale były też pomidory, ale my je pominęliśmy. Tym razem, bo następnym razem na pewno sobie jakoś urozmaicimy to danie :)

Składniki:

4 tortille

6 jajek

1 cebula

4 duże lub 6 mniejszych liści sałaty

masło do smażenia, przyprawy

Usmażyć na maśle jajecznicę z dodatkiem przypraw (pieprz, sól, co kto lubi). Na podgrzanej w piekarniku tortilli rozłożyć po liściu (lub po dwa mniejsze) sałaty. Na sałatę wyłożyć usmażoną jajecznicę i posypać posiekaną cebulą (cebulę można też usmażyć z jajkami). Wszystko ciasno zwinąć i przekroić na pół pod skosem.

23:46, kwiecienka1 , Przekąski
Link Komentarze (2) »
Dodatki na bloga
Durszlak.pl