Sałatki

piątek, 03 maja 2013

 Malzonek zbladl, jak sie dowiedzial co bedziemy dzisiaj jesc... Niby wszystkie skladniki sa znane, ale wizja ich polaczenia wprowadzila go w niemale oslupienie :)

A dla mnie ten przepis od razu byl wyzwaniem :) "Gemüse Küche" - dodatek z ekstra przepisami na wiosenne warzywa (czasopismo "Land Idee") to w wiekszosci malo ekstrawaganckie dania, wiec tym bardziej ta salatka rzucala sie w oczy... A jak cos juz tak sie narzuca... ;)

Skladniki na 4 porcje:

500g rzodkiewek

1 ogorek

100g serka lub jogurtu greckiego

4-5 lyzek bulionu w proszku lub posiekanych ziol

2-3 lyzki posiekanego koperku

40g rodzynek sultanskich

1-2 lyzki soku z cytryny

200g fety

sol, pieprz

Rzodkiewki umyc i pokroic na cwiartki. Ogorka umyc, obrac, przekroic wzdluz na pol i usunac nasiona. Miazsz pokroic w kostke. Serek /lub jogurt/ wymieszac z sokiem z cytryny i bulionem/ziolami, dodac rodzynki oraz posiekany szczypiorek. Doprawic pieprzem i sola. Dodac do rzodkiewek z ogorkiem, pozostawic na ok.10 minut. Fete pokroic w kostke i dodac do salatki, wymieszac.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/rzodkiewka_z_rodzynkami.jpg


Smakuje lepiej niz brzmi ;)

Tagi: wiosna
22:45, kwiecienka1 , Sałatki
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 18 czerwca 2012

Ot tak, bez przepisu...

kolorowa salata

            bazylia

                     truskawki

                                mozarella

                                            odrobina oliwy z oliwek

                                                       kolorowy pieprz...

Oglaszam je salatka miesiaca czerwca ;)



21:20, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (2) »
niedziela, 27 maja 2012

Z powodu krotkiego pobytu w szpitalu nie moglam dokonczyc wpisu :( Ale juz jestem i przynajmniej postaram sie wyskrobac z siebie jeszcze troche, zanim znikne na urlop macierzynski ;)

Przepis na te lekka, letnia salatke pochodzi z czasopisma "Brigitte" (10/2012).

W oryginale byly orzeszki piniowe zamiast platkow migdalowych, ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi, co sie ma...

Skladniki:

500g zielonych szparagow

200g arbuza

30g orzeszkow piniowych/platkow migdalowych

1 limetka

sol, pieprz

kielki do dekoracji

Zielone szparagi umyc i pokroic na ok.2-3 centymetrowe kawalki. Podsmazyc. Arbuza pokroic na kawalki o podobnej wielkosci. Orzeszki piniowe/platki migdalowe podprazyc na suchej patelni. Wszystko razem wymieszac, skropic sokiem z limetki, doprawic.

Podawac udekorowane kielkami.

                       

Wg wskazowki w oryginalnym przepisie, mozna dodac jeszcze ok.100g szynki parmenskiej pocietej w cienkie plasterki  - nastepnym razem na pewno dodam, bo "czegos" mi tu brakowalo... ;)

 

14:13, kwiecienka1 , Sałatki
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 01 kwietnia 2012

Pyszna i bardzo wiosenna :)

Wystepuje w dwoch wersjach: z fata naturalna oraz z feta grillowana/zrumieniona na patelni... Do wyboru, do koloru.

Przepis pochodzi z czasopisma "Bild der Frau. Gut kochen & backen", z aktualnego numeru marcowo-kwietniowego.

Skladniki na 3-4 porcje:

1 ogorek salatkowy

cwierc do pol glowki salaty

2 czerwone cebule

200g fety

50g zielonych oliwek

150g naturalnego jogurtu

pieprz, sol, suszone ziola

Ogorek obrac, przekroic wzdluz na pol, lyzeczka wybrac pestki i pokroic na plasterki. Salate porwac na kawalki. Fete pokroic na kawalki (i ew. zgrillowac lub zrumienic na patelni). Z przypraw & jogurtu zrobic dressing i wymieszac go z przygotowanymi juz skladnikami. Dodac fete i oliwki.





Co prawda nie jest to danie stricte dla diabetykow, ale cukru w nim tyle co nic (tylko laktoza z jogurtu) ...

22:43, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (2) »
środa, 02 listopada 2011

czyli mala wariacja na temat :)

Caprese, moja ulubiona wloska przystawka, tym razem w wersji zielonej. Na szczescie, na naszym targu zielone pomidory sa jeszcze do zdobycia. Nie smakuja tak pysznie jak czerwone, ale chyba nawet lepiej niz zolte.


Przepis i wykonanie banalnie proste:

po 1 /zielonym/ pomidorze i 1 malej kulce mozzarelli na osobe

kilka listkow bazylii

oliwa z oliwek

kolorowy pieprz

Pomidory i mozzarelle pokroic w plasterki i ukladac na talerzu naprzemiennie. Skropic oliwa i udekorowac listkami bazylii oraz kolorowym pieprzem

 http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/caprese_na_zielono1.jpg

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/caprese_na_zielono_2.jpg

Buon Appetito!


środa, 12 października 2011

Czyli caprese po polsku :) Tym razem mozzarella zostala sparowana z burakiem, szczypiorkiem i orzechami wloskimi :)

Chetnie uczestnicze w rozmaitych akcjach kulinarnych, wiec i akcji z burakiem w roli glownej nie moglam przegapic :) Na szczescie, choc Niemcy barszczu nie jadaja, z kupnem buraka nie bylo problemow. Mialam na niego kilka pomyslow, ale niestety z powodu braku czasu, wybralam ten najprostszy... Na szczescie, danie jest calkiem smaczne, wiec jak tylko zniknie, zajme sie przerwanym pakowaniem.

Skladniki na 2 porcje:

2 male ugotowane buraki

250g mozzarelli

kilka zdzbelek szczypiorku

2-3 orzechy wloskie

oliwa z oliwek

opcjonalnie pieprz, sol

Ugotowanego buraka i mozzarelle pokroic w rowniej grubosci plasterki i naprzemiennie ulozyc na talerzyku. Skropic oliwa z oliwek. Sczypiorek i orzechy wloskie posiekac i posypac nimi buraka z mozzarella. Opcjonalnie doprawic pieprzem & sola.

Ten wpis chcialabym dolaczyc do dwoch akcji: pierwsza to akcja zwiazana z przegladem filmow kulinarnych Kuchnia + Food Film Fest:

Druga to akcja "Rozowy tydzien" tradycyjnie przygotowywana przez Szarlotka :) Po raz trzeci dolaczam zatem do naszej wspolnej zabawy-zachety do profilaktyki raka piersi :)

Tagi: na jesien
15:17, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (3) »
czwartek, 15 września 2011

Czasami pomylki okolokulinarne przynosza calkiem interesujace rezultaty... Chcialam kupic te malutkie krewetki (koktajlowe), a z rozpedu do koszyka wpadlo cos podobnego: mieso rakow rzecznych.

No nic, tez jadalne, do salatki sie nada :) I potem nawet przypomnialam sobie, ze na wlasnym weselu mialam zupe z tymiz rakami i nawet wszystkim smakowala...

Skladniki:

makaron

mozarella

pomidory

mieso  rakow rzecznych/krewetki koktajlowe

oliwa z oliwek

pieprz, sol

Ilosci nie pamietam :( Robilam "na oko"...

Makaron ugotowac. Pomiory i mozzarelle pokroic w kostke, wymieszac z rakami. Dodac ugotowany makaron, calosc wymieszac. Skropic oliwa i doprawic.

 

17:19, kwiecienka1 , Sałatki
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 18 sierpnia 2011

Taka najprostsza.

Choc ta najprostsza, to zwykłe czerwone pomidorki, ale ja postanowiłam poszalec z kolorami i wzięłam cztery różne :)

Za to dressing to już prostota w czystej postaci: śmietana/jogurt naturalny i troszkę octu. Do tego, co kto lubi, natka pietruszki, świeży tymianek czy szczypiorek...

Uwielbiam te pierwsze dni po przyjeździe do Polski... Wszystko mnie zachwyca :)

wtorek, 19 lipca 2011

Taka wariacja na temat ;)

Szczerze mowiac, troche zdziwil mnie ten pomysl, ale jako ze wyszko calkiem calkiem przyjemne, to zaczne wiecej eksperymentowac z gnocchi...

Przepis pochodzi z broszury reklamowej koncernu Kraft - producenta polecanego dressingu, ktory ja i tak zastapilam jogurtem ;)

Skladniki na 4 porcje:

500g gnocchi

500g pomidorkow koktajlowych

ok.200-250g mini mozzarelli w kuleczkach

jogurt (150-250ml), ziola

bazylia

Gnocchi podsmazyc na patelni na zloto. Pomidorki przekroic na polowki i dodac do mozzarelli w kuleczkach. Dodac gnocchi. Jogurt wymieszac z ziolami i polac nim gnocchi z pomidorkami.

Udekorowac bazylia.

 

Do tego jeszcze jakis wloski deser i popoludnie zaplanowane :)

czwartek, 30 czerwca 2011

Proste, szybkie i rewelacyjnie smakujace :)

Niestety, dostarczajace ogromu kalorii, ale co tam ;) W koncu kalorii nikt nie widzial...

Przepis pochodzi z czerwcowego numeru czasopisma "Meine Familie und ich".

Skladniki na 4 porcje:

400g fety

100g grissini (wloskie paluszki)

1-2 ogorki salatkowe

6 pomidorow

1 sloiczek czarnych oliwek bez pestek

1 jajko

maka do panierowania

sol, pieprz

Fete pokroic w slupki. Na pierwszym talerzu do panierowania umiescic make. Na drugim: jajko doprawione sola i pieprzem, a na trzecim rozgniecione na proszek grissini. Po kolei panierowac w nich slupki fety, a nastepnie smazyc na je na zloto.

Ogrorki obrac i, podobnie jak pomidory, pozbawic pestek i pokroic w kostke. Oliwki pokroic w plasterki. Wymieszac i polac dressingiem. 

Skladniki dressingu:

5 lyzek oliwy

3 lyzki octu

1 lyzeczka musztardy

1 lyzeczka plynnego miodu

Wszystkie skladniki dobrze wymieszac i polac nimi warzywa, na ktorych ulozyc usmazona fete.

Podawac z zielona salata :)

Grissini mozna zastapic bulka tarta.

 

czwartek, 14 kwietnia 2011

Akurat na cieply wieczor :) Do tego winko i mozna swietowac nadejscie wiosny...

Na przepis natknelam sie specjalnym wydaniu czaspoisma "Lisa. Kochen & Backen" poswieconemu przepisom wiosennym.

Skladniki na 4 porcje:

250g makaronu (najlepiej swiderkow)

1 zabek czosnku

4 lyzki oliwy z oliwek

2 lyzki octu balsamicznego

200g pomidorkow (u mnie czerwone i zolte)

150g kuleczek mozzarelli

50g mieszanych oliwek

kilka listkow bazylii

szczypta cukru, pieprz, sol, suszone ziola

Makaron ugotowac wg instrukcji na opakowaniu; 4 lyzki wody odstawic do sosu. Czosnek obrac i drobno posiekac. Wymieszac z oliwa, octem i szczypta cukru. Dodac z odstawiona woda do makaronu i dobrze wymieszac. Pomidorki i oliwki przekroic na pol. Wymieszac z makaronem, mozzarella i listkami bazylii. Doprawic sola, pieprzem i ziolami.

Podawac w miseczkach lub wysokich szklankach :)

Zamiast mozzarelli mozna tez uzyc fety :)

Tagi: wiosna
23:32, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (1) »
czwartek, 13 stycznia 2011

A to serii "dogadzamy sobie" ;) Jeszcze nigdy nie jadlam jajek przepiorczych, wiec jak natrafila sie okazja (czyt. promocja), to sie zdecydowalam. A tu  - niespodzianka: na opakowaniu byl przepis na calkeim milo wygladajaca salatke :) Z miejsca wyprobowalysmy...

Skladniki:

6-12 jajek przepiorczych

1 opakowanie mozzarelli

1 awokado

1 puszka tunczyka

1/2 opakowania pomidorkow koktajlowych

salaty mieszane

cytryna

oliwa, sol, pieprz

Jajka ugotowac na twardo, ostudzic i obrac. Jajka i pomidorki przekroic na polowki i dodac do porwanych na mniejsze kawalki mieszanych salat. Awokado obrac ze skorki i pokroic w plastry lub kostke, a miazsz skropic sokiem z cytryny. Dodac do salat z jajakimi i pomidorkami. Mozzarelle pokroic w kostke, a odsaczonego tunczyka na podzielic na kawalki, dodac do salatki. Calosc skropic sosem z oliwy, soku z cytryny, soli i pieprzu.

Oczywiscie, salatke mozna zrobic tez ze zwyklymi jajkami kurzymi i doroslymi pomidorami ;) I taka nawet bedzie moja codzienna wersja tej salatki...

 

17:52, kwiecienka1 , Sałatki
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 stycznia 2011

Z kuchni sylwestrowo-noworocznej :) Bogata salatka na wyjatkowy czas... Cala sala zjada z nami ;) Zwlaszcza, jesli na sali jest niewielkie grono smakoszy.

Przepis pochodzi z ulotki "Biedronki", ale mozna go tez znalezc na stronie sklepu - w dziale z salatkami.

Skladniki na 4 porcje:

300g  lososia wedzonego w plastrach

1 miekkie awokado

1 pomidor

pol zielonego ogorka

mieszane salaty (ilosc wg uznania)

1 czerwona cebula

3 lyzki oliwy z oliwek

1 lyzka octu winnegolub soku z cytryny

1 cytryna lub limonka

sol, pieprz, koperek

Salatami wylozyc dno miski lub polmiska. Pomidory pokroic na kawalki lub cwiartki, ogorka w plasterki, a cebule w kostke. Awokado obrac, usunac pestke, a miazsz pokroic w kostke. Warzywa wymieszac, doprawic i skropic oliwa & octem/sokiem z cytryny. Dokladnie wymieszac i ulozyc na salatach. Lososia zwianc w ruloniki i ulozyc miedzy i na warzywach. Udekorowac plasterkami cytryny lub limonki oraz koperkiem.

Losos_z_avocado.JPG (246×184)

Podawac z tostami lub bagietka :)


niedziela, 12 grudnia 2010

Oj, dawno nie jadlam kaczki... Skusilam sie wiec na kacza piers i wyszukalam sobie salatke, aby jakos urozmaicic ten przedswiateczny czas :) Nie tylko slodkosci powinno sie jesc w adwencie ;)

Przepis pochodzi z grudniowego numeru czasopisma "Lisa. Kochen & Backen". 

Skladniki na 4 porcje:

2 piersi z kaczki

400ml bulionu drobiowego

450g mieszanych salat

1 duza gruszka

6 lyzek oliwy

5 lyzek soku pomaranczowego

2 lyzki octu

1/2 lyzeczki miodu

sol, pieprz

Piers kaczki umyc i gotowac w bulionie ok. 15 minut. Ostudzona pokroic na plasterki. Gruszke umyc, przekroic na cwairtki, usunac gniazda nasienne i pokroc na plasterki/kostke. Salaty umyc, wysuszyc i wymieszane wylozyc do salaterki lub pojedyncze talerze. Na salate wykladac pokrojone piers kaczki i gruszke. Z oliwy, soku pomaranczowego, octu i miodu przygotowac dressing. Salatke doprawic sola i pieprzem.

W oryginalnym przepisie bylo tez 50g prazonych niesolonych orzeszkow ziemnych, ale ja - ze wzgledu na alergie meza - nie dodalam.

 

wtorek, 30 listopada 2010

Mialam problem z ta gruszka... Tez najczesciej jem gruszki na surowo, wiec wymyslenie potrawy zawierajacej gruszke (i zeby nie bylo to pracochlonne ciasto) troche czasu mi zajelo :) A w koncu i tak wyszla calkiem prosta salatka :)

Skladniki:

1 glowka salaty

2 gruszki

100g orzechow wloskich

100-150g sera plesniowego

miod i musztarda na sos

Salate umyc i porwac na kawalki. Z gruszek usunac gniazda nasienne, a miazsz pokroic w kostke lub na plasterki i dodac do salaty. Ser rowniez pokroic w kostke (lub slupki) i dodac. Na koniec uprazyc na suchej patelni orzechy wloskie i posypac nimi salatke.

Sos zrobic z miodu i musztardy (na kazde dwie lyzeczki miodu, jedna lyzeczka musztardy) i polac nim ja tuz przed podaniem.

Malo oryginalna, ale grzechu warta...

środa, 10 listopada 2010

Na co dzien pochlaniam banany tak po prostu i rzadko zdarza mi sie uzyc ich jako skladnika jakiejs potrway... Nie maja szans utrzymac sie tak dlugo :)

Tym badziej cieszy mnie akcja bananowa, ktora zmobilizowala mnie do wysilku ;)

Zainspirowal mnie przepis z serwisu Küchengötter.de

Skladniki na 4 porcje:

1 i 1/2 granatu

50ml ciemnego soku (u mnie: z granatu, ale moze byc z ciemnych winogron lub porzeczki)

1 lyzka cukru

szczypta gozdzikow lub cynamonu

4 duze banany

sok z polowki cytryny

1 paczuszka cukru waniliowego

50g orzechow wloskich

(ja ich nie dawalam, bo maz ma alergie)

Wyciasnac sok z jednego granata. Ten sok, sok z ciemnych owocow i cukier zagotowac razem i gotowac, az zgestnieja. Powstaly syrop doprawic gozdzikami lub cynamonem. Banany pokroic w plasterki, a z pozostalej polowki granatu usunac pestki. Wymieszac banana, pestki granatu, sok z cytryny i cukier waniliowy (& orzechy). Salatke rozlozyc do salaterek i polac syropem.

:)

Tagi: korzennie
22:50, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (1) »
sobota, 06 listopada 2010

Oj, bardzo brakuje mi surowek w Niemczech... Nie wiem dlaczego przestalam je robic :( Na szczescie akcja "Gotujemy po polsku", nad ktora patronat sprawuje serwis zPierwszegoTłoczenia.pl zmotywowala mnie do przyrzadzenia takiej jednej...

Zainspirowal mnie przepis z ksiazeczki "Pomysly na dania z marchwia, pietruszka i selerem" - dodatku do "Poradnika Domowego"

Skladniki:

4 marchewki

seler

2 kwasne jablka

3 lyzki oleju z orzechow laskowych

sok z cytryny

pol peczka posiekanej natki pietruszki

sol, pieprz

Marchewki, seler i jablka umyc, obrac i zetrzec na tarce. Wymieszac z natka, olejem i sokiem z cytryny. Surowke doprawic sola i pieprzem.

 

 Gotujemy po polsku!

wtorek, 03 sierpnia 2010

Ciekawe polaczenie :) Do tego prazone orzechy wloskie i dressing...

Przepis znalazlam na stronie Ugotuj.to w rozdziale "Malinowa rewolucja"

Skladniki:

10 garsci salaty w kawalkach (najlepiej kilka rodzajow)

1 gruszka (u mnie 2)

1 szklanka malin

1/2 szklanki pokruszonej fety

1/4 szklanki orzechow wloskich

Gruszki pokroic na osemki (u mnie osemki jeszcze raz przekrojone na pol, ale nie wszystkie). Orzechy uprazyc i posiekac. Maliny wymieszac z salata, gruszkami, feta i orzechami. Przygotowac dressing - wymieszac:

1/3 szklanki oliwy

1/4 szklanki octu cedrowego (u mnie jablkowy)

1 1/2 lyzeczki musztardy Dijon

1 lyzeczka cukru

pieprz

I polac nim salatke :)

Feeria barw...


23:42, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (6) »
środa, 07 lipca 2010

Calkiem popularna w Niemczech :)

Niewiele rozni sie od bardziej znanej salatki greckiej - jedny "obcy" skladnik to marynowana papryka.

Skladniki na 2-3 porcje:

1 ogorek salatkowy

10 pomidorkow koktajlowych

100g sera owczego

1 mala czerwona cebula

1 sloik marynowanej zielonej papryczki

oliwa z oliwek

ocet balsamiczny

ziola do smaku: bazylia, oregano

sol, pieprz

Nieobranego ogorka przekroic na pol i usunac niasiona. Miazsz pokroic na plasterki. Pomidorki przekroic na pol i, jesli to mozliwe, rowniez usunac nasiona. Ser pokroic w kostke, a papryke na kawalki wielkosci rownej innym warzywom. Cebule pokroic w piorka. Do salatki przygotowac sos z oliwy, octu i ziol. Calosc wymieszac i doprawic pieprzem & sola.

Podawac udekorowane pietruszka :)

 

środa, 10 lutego 2010

Na wytrawnie mnie dzis wzielo ;) A ze prawie wszystko do salatki bylo w domu, wiec decyzja byla bardzo szybka...

Przepis pochodzi z ksiazki "30 Minuten-Küche für Diabetiker".

Skladniki na male 2 porcje lub 1 porcje dla przyszlej mamy ;)

350g ziemniakow

1/2 peczka zielonej cebulki (ja nie mialam)

2-3 duze ogorki konserwowe

mala puszka tunczyka (ok.80g)

100g pomidorkow koktajlowych

koperek

sol, pieprz,

3 lyzki soku z cytryny

2-3 lyzki wody "z ogorkow"

2 lyzki oliwy

Ziemniaki ugotowac w mundurkach, przestudzic, obrac i pokroic na kawaleczki. Na takie same kawalki pokroic ogorki. Cebulke posiekac. Pomidorki przepolowic. Wszystko wymieszac w misce, dodac odsaczonego tunczyka. Z soku z cytryny, oliwy, wody "z ogorkow", soli oraz pieprzu przygotowac dessing i polac nim salatke. Posypac koperkiem. 

   

Tunczyka z puszki mozna zastapic tez lososiem albo kurczakiem :)

Jedna porcja tej salatki ma ok. 2 wymienniki weglowodanowe i ok. 265kcal

 

czwartek, 03 grudnia 2009

Wciaz jestem na etapie prob i bledow (w diecie cukrzycowej), ale tu jednak odnioslam intuicyjny sukces :) Pomiar cukru po kolacji - ok ;)

Nie wiem czy salatka ma swojego autora - ja za kazdym razem wrzucam do niej cos innego... Baza jest makaron (tym razem - razowy), kurczak i jajko.

Skladniki (na duza miske):

ok. 200g makaronu razowego

3 pojedyncze piersi z kurczaka

4 jajka

duza garsc mrozonego groszku

majonez

Makaron ugotowac al dente w lekko osolonej wodzie. Jajka ugotowac na twardo, ostudzic i pokroic w kostke. Kurczaka oproszyc sola, pieprzem & tymiankiem, pokroic w kostke i usmazyc na oliwie z oliwek. Groszek ugotowac. Skladniki wymieszac, dodac (troche) majonezu i doprawic do smaku.

Mozna dodac tez oliwki, kapary, ogoreczki konserwowe, kukurydze, suszone pomidory... Co kto ma pod reka ;)

 

Tagi: na jesien
23:33, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (3) »
czwartek, 26 listopada 2009

Nie powiem, urzeklo mnie zdjecie dolaczone do przepisu ;)

Wogole, cala ta strona o kuchni Azerbejdzanu jest tak kolorowa i zachecajaca, ze nie moglam sie oprzec i przejrzec prawie wszystkich zdjec...

Salatka z papryk jest prosta, ale przez to pyszna. Nie ma zadnych tajemnych przypraw czy przydlugiej listy skladnikow - jest papryka, papryka & papryka :) I wystarczy.

Skladniki:

2 czerwone papryki

2 pomaranczowe papryki

2 zolte papryki

2 posiekane zabki czosnku

sok z 1/2 cytryny

oliwa z oliwek

sol, pieprz

posiekana natka pietruszki

Papryki piec w piekarniku, az skorka sie zmarszczy, ale miazsz wciaz bedzie jedrny (ok. 15 minut w 180 stopniach). Zdjac skorke, a miazsz pokroic w paski jednakowej dlugosci. Przelozyc na talerz/polmisek, posypac natka i czosnkiem, polac sokiem z cytryny i skropic oliwa z oliwek.

 

Salatka swietnie pasuje do miesa czy ryby :) Ale i solo swietnie smakuje...

  

 

niedziela, 22 listopada 2009

Oj, podchodzilam do niej jak pies do jeza ;)

Przepis znam juz od lat, a najczesciej robilam te salatke za czasow "krakowskich"... Tylko oliwki byly czarne, a tym razem sa zielone, bo czarne "wyszly".

Cukier po salatce - wzorcowy :)

Skladniki na 1 porcje:

100g makaronu razowego

mala puszka tunczyka w oliwie (ok.80g z zalewa)

garsc oliwek

Makaron ugotowac al dente w lekko osolonej wodzie. Ostudzic. Dodac tunczyka i przekrojone na pol oliwki. Wymieszac.

Mozna dodac kilka lyzek sosu pomidorowego, ale nam oliwa z tunczyka wystarczyla :) Innym czestym dodatkiem sa u nas przekrojone na pol pomidorki koktajlowe.

 

Tagi: na jesien
23:48, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (3) »
wtorek, 10 listopada 2009

Jeszcze jeden polski klasyk :)

Nie bylo bez niej wesel, chrzcin, urodzin w domu czy imienin w pracy... I do dzis w wielu domach jest zelazna propozycja na wielu imprezach.

Moja kolejna propozycja w zabawie "Gotujemy po polsku" pod patronatem serwisu zPierwszegoTłoczenia.pl  jest salatka jarzynowa :) 

Skladniki na 2 porcje:

2 srednie ziemniaki

2 male marchewki

2 jajka ugotowane na twardo

3-4 ogorki kiszone

1 duze jablko

mala puszka zielonego groszku

pieprz, sol

kilka lyzek majonezu

Ziemniaki i marchewke pokroic w kostke i ugotowac. Jajka i jablka obrac, razem z ogorkami pokroic w kostke. Dodac ugotowane ziemniaki i marchewke oraz odsaczony groszek. Doprawic i wymieszac z majonezem.

Podawac udekorowana zieleninka :)

 

Gotujemy po polsku! - edycja II

wtorek, 27 października 2009

Wypatrzona na blogu "Kuchnia Alicji" :)

Zaintrygowalo mnie polaczenie rzodkiewki i kokosu... Musze przyznac, ze jest bardzo udane ;)

Skladniki:

peczek rzodkiewek

pol peczka szczypiorku

kilka lyzek jogurtu natualnego

kilka lyzek smietanki lub mleczka kokosowego

sol

Rzodkiewki, umyc i zetrzec na tarce o grubych oczkach. Posolic i odstawic na chwile. Odcisnac. Dodac posiekany szczypiorek oraz jogurt i smietanke/mleczko. Wymieszac.

Pasuje i do kurczaka, i do krokietow, i do ryby, i na sniadanko :)

19:37, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (4) »
 
1 , 2
Dodatki na bloga
Durszlak.pl