Placki, placuszki, knedle, naleśniki

czwartek, 22 września 2011

Tak jak sie spodziewalam, zakup najmniejszej nawet dyni zaskutkowal jedzeniem tejze przez kilka dni... Na szczescie, prawie przypadkiem mialam kilka przepisow na przerozne dania z dyni :) No tak, mozna kupic jedna gazetke (i to nawet nie kulinarna), jedna mala dynie i miec spokoj z wymyslaniem posilkow :)))

Przepis pochodzi z jednego z wrzesniowych numerow "Zycia na goraco".

Skladniki:

2 szklanki rozgotowanego miazszu dyni

2 jajka

1/2l kefiru

2 szklanki maki

1 lyzeczka proszku do pieczenia

1-2 kwasne jablka

cukier, cynamon

Pokrojony w drobna kostke miazsz dyni rozgotowac, wystudzic i przelozyc do miski (mozna calkiem rozgniesc). Dodac kefir i jajka, wymieszac. Make wymieszac z proszkiem i dodac. Jablka zetrzec na tarce lub bardzo drobno pokroic i rowniez dodac. Wszystko razem wymieszac, poslodzic do smaku i dodac szczypte cynamonu. Mase nabierac plyzka i klasc na rozgrzany olej.

Usmazone placuszki odsaczyc z oleju i podawac oproszone cynamonem :)

Mozna zrobic je bez jablek, ale te z jablkami sa soczystsze :)

czwartek, 21 lipca 2011

Jarlsberg to najslynniejszy ser pochodzacy z Norwegii :) Prosty ser z mleka krowiego, z duzymi dziurami, o dosc lagodnym smaku... W Polsce chyba trudno dostepny, ale na szczescie w Niemczech nie mialam problemu :) Ot, tak chcialam wybrobowac cos nowego... Bez problemu znalazlam tez przepis na placuszki ziemniaczane z nim w roli glownej: akurat na szybki, bezmiesny obiad.

Przepis pochodzi z gazetowego "Kulinarnego Atlasu Swiata" sprzed kilku lat.

Skladniki na 8-10 sztuk:

400g ugotowanych ziemniakow

120g szynki pokrojonej w kostke

120g bulki tartej

130ml kwasnej smietany

1 jajko

2 lyzki startego Jarlsberga (lub innego sera zoltego)

2 lyzki posiekanej natki pietruszki

sol, pieprz, galka muszkatolowa

Ziemniaki przecisnac przez praske lub ugniesc. Wsypac do nich wiekszosc bulki tartej, szynke, ser i natke. Wymieszac. Dodac smietane, jajko i doprawic. Ponownie wymieszac i wyrobic na mase. Z masy formowac placuszki, panierowac w pozostalej bulce tartej i smazyc na glebokim oleju.

 

Podawac z zielona salata :)

 

środa, 09 lutego 2011

Zaskakujaco lekkie :)

Bardzo sie ciesze, ze od pewnego czasu na iTVN mozna ogladac program "Rewolucja na talerzu" (oryginal nadawany jest przez TVN Style) - zawsze to nowe, ciekawe zrodlo przepisow :) Zapisalam sobie ich juz kilka i powoli bede realizowac...

Skladniki:

2 gruszki

sok z 1 cytryny

3 lyzki maki pelnoziarnistej

1 jajko

szczypta cynamonu

szczypta soli

Gruszki umyc i bez obierania zetrzec na tarce o grubych oczkach. Skropic sokiem z cytryny, aby nie sciemnialy. Dodac make, cynamon, sol i jajko i wyrobic ciasto na placuszki. Smazyc na neutralnym tluszczu, jak kazde placuszki.

Podawac z jogurtem.

Wygladaja jak ziemniaczane... Latwo wiec kogos zaskoczyc ;)

środa, 01 grudnia 2010

Malo u nas ostatnio miesa, wiec z premedytacja zabralam sie za kilka przepisow czysto miesnych - najczesciej powtarzam stare, sprawdzine przepisy, ale upolowalam tez cos nowego :) Do tego, udalo mi sie przemycic troche papryki, a warzyw nigdy nie za duzo... 

Przepis pochodzi ze strony eatsmarter.de

Skladniki na 8-9 sztuk:

1 czerwona papryka

1 cebula

1 zabek czosnku

400g mielonego miesa z indyka

1/3 peczka natki pietruszki

2 lyzki bulki tartej

3 lyzki serka homogenizowanego

sol, pieprz

Papryke umyc, usunac gniazdo nasienne i pokroic w malutka kosteczke. Cebule i czosnek rowniez obrac i razem z natka drobno posiekac.

Papryke, czosek, cebule i pietruszke wymieszac w misce z miesem, bulka tarta i serkiem. Doprawic i uformowac kotleciki.

Kotleciki usmazyc i podawac na cieplo na salatka :)

Rownie dobrze smkuja i na zimno...

czwartek, 19 sierpnia 2010

A takie fajne :) Tylko strasznie duzo ich wyszlo - pol wieczora stalam nad patelnia...

Przepis pochodzi z lipcowego numeru "Poradnika domowego".

Sladniki:

350g maki

2 szklanki kefiru

3 jajka

1 lyzeczka proszku do pieczenia

500g moreli

cukier puder do posypania

Make przesiac do miski. Wlac kefir, wbic zoltka i zmiksowac. Osobno ubic piane z bialek z proszkiem do pieczenia, delikatnie wmieszac w ciasto. Ja dodalam do niej troche cukru, ale tylko tak do smaku. Odstawic na 15 minut. Morele obrac ze skorki, przekroic, usunac pestki i pokroic na plasterki. Dodac je do ciasta. Placuszki smazyc na oleju jak kazde inne :)

Podawac obsypane cukrem pudrem lub udekorowane ocalala morela...

 

 

 

czwartek, 15 lipca 2010

Moje pierwsze kulinarne skojarzenie z Ameryka? Pankejki jedzone na sniadanie!

Nie nasze plaskie europejskie nalesniki, ale wlasnie grube, slodkie pankejki :)) Do tego polane syropem klonowym :))

Przepis pochodzi ze strony Küchengötter.de

Skladniki:

250g borowek lub jagod

200g maki

1 lyzeczka proszku do pieczenia

1 lyzka cukru

1 szczypta soli

3 jajka

250ml mleka

50g masla

Borowki/jagody umyc i odsaczyc. Make, proszek do pieczenia, cukier i sol wymieszac w misce. Dodac jajka i mleko, wymieszac. Maslo stopic i dolac do ciasta. Na koncu dodac borowki/jagody i ponownie wymieszac. Chochelka nakladac na natluszczona patelnie i smazyc jak nalesniki :)

Podawac z syropem klonowym, cukrem pudrem lub jogurtem naturalnym. U nas w roli sosu zadebiutowal jogurt jagodowy :)

 

 

    

piątek, 02 lipca 2010

Enchilada to jedno z niewielu meksykanskich dan, ktore sponatnicznie potrafie zrobic :)

Nie znam zadnego oficjalnego przepisu, wiec za kazdym razem wychodza mi ciutke inne...

Skladniki na nadzienie:

2 piersi z kurczaka

1/2 cebuli

2 pomidory

1 papryczka chili

6 kukurydzianych tortilli

starty ser zolty do posypania

 

Skladniki na sos do enchilady:

3 nieduze pomidory

1 cebula

2 zabki czosnku

sol, pieprz

oliwa z oliwek

Sos: Pomidory i czosnek drobno pokroic i wymieszac. Gotowac w malym garnku, az do rozpadniecia sie. Doprawic sola i dolac tyle oliwy, az do uzyskania konsystencji sosu. Cebule drobno pokroic i podsmazyc na oliwie. Wymieszac z pomidorami.  

Nadzienie: Piersi z kurczaka umyc, pokroic w kostke i podsmazyc. Na patelni podmazyc pokrojona w piorka cebule, pokrojone w kostki pomidory i posiekana papryczke chili, doprawic. Dodac do nich kurczaka, polowe sosu, i polowe sera. Wymieszac.

Nadzieniem wylozyc tortille, a tymi wylozyc natluszczone naczynie zaroodporne. Na wierzch wylac reszte sosu i posypac reszta sera. 

Piec  ok. 15 minut w temperaturze 180 stopni. 

Podawac z salata :))

środa, 19 maja 2010

Piekny, prawda?

Nie szukalam specjalnie przepisu zawierajacego i platki owsiane, i rabarbar - sam wpadl mi w oko :) W serwisie Küchengötter.de 

Nie bylo rady... trzeba bylo go wyprobowac ;)

Skladniki:

500 g rabarbaru 

3 jajka

100g maki

80g platkow owsianych

300ml mleka

troche wody mineralnej

cukier puder

Rabarbar umyc i pokroic na ok.2cm kawalki. Jajka rozdzielic. Bialka ubic. Zoltka wymieszac z mlekiem, woda, maka i platkami na gladka mase i dodac ubite bialka. Delikatnie wymieszac. Rabarbar podsmazyc na patelni. Na podsmazony i miekki wlewac ciasto i smazyc jak nalesniki z obydwu stron.

Podawac posypane cukrem pudrem.

W ciescie nie ma cukru, co sprawia, ze placuszki sa dosc kwasne :) Zaleca sie wiec slodki dip, na przyklad z kremowego serka poslodzonego lyzka miodu...

Zamiast rabarbaru mozna uzyc jablek ;)

 

wtorek, 09 lutego 2010

Troche mnie nie bylo, ale juz wracam :) Tak dluga przerwa na tym blogu nawet dla mnie jest zaskoczeniem, ale zagrozona ciaza rzadzi sie swoimi prawami...

Ostatnio chodzi za mna slodkie, oj chodzi ;) No, ale przy cukrzycy ciazowej niby nie powinnam grzeszyc... Na szczescie, i na to sa sposoby! Raz na jakis czas mozna zaserwowac sobie cos pysznego - byle z glowa...

Przepis na te proste & pyszne nalesniki pochodzi z ksiazki "30 Minuten-Küche für Diabetiker", wiec niejako czuje sie rozgrzeszona ;) 

 

Skladniki na ciasto (na 2 porcje):

100g maki pszennej

125ml + 2 lyzki mleka (1,5%)

1 jajko

pol lyzeczki cukru waniliowego

szczypta soli

Make przesiac do miski, powoli dolewac mleko i mieszac, aby nie zrobily sie grudki. Dodac jajko, cukier waniliowy i szczypte soli. Wymieszac i odstawic.Smazyc na zloto.

Jak zrobilismy ciasto, to okazalo sie, ze autor przepisu mial chyba na mysli po 1 sztuce na porcje... Podwoilismy wiec ilosc skladnikow, a dodatkowo nalesniki smazylismy na malej patelni, wiec wyszlo ich wiecj :)

 

Skladniki na nadzienie:

100g chudego serka

1 lyzka cukru

100g mrozonych malin

10g gorzkiej czekolady

Serek wymieszac dobrze z cukrem, dodac rozmrozone maliny (czesc zostawic sobie do dekoracji).

Tu tez podwoilismy ilosc skladnikow :)

Na nalesniki nalozyc serek i zwinac w ruloniki. Udekorowac malinami i starta gorzka czekolada :)

Szybkie, proste, pyszne :) No i dla ciezarnych, nawet tych z cukrzyca ciazowa ;)

Jedna porcja ma 4,5 wymiennika weglowodanowego i ok. 400kcal.

  

piątek, 27 listopada 2009

Moje ulubione jarskie kotleciki :)

Lekko zmodyfikowalam przepis z "Kuchni polskiej" E. Aszkiewicz i od pewnego czasu lubimy sobie podjesc wlasnie takie kotleciki do frytek...

Skladniki:

5-6 jajek ugotowanych na twardo

maly sloiczek pieczarek w zalewie naturalnej

1 cebula

kopiasta lyzka posiekanego koperku

sol, pieprz

3-4 lyzki musztardy

2 jajka

3-4 lyzki maki

Odsaczone pieczarki i jajka drobno posiekac. Cebule obrac, drobno posiekac, zeszklic i dodac do jajek z pieczarkami. Skladniki polaczyc, dodac przyprawy, koperek, musztarde, jajka oraz make i dobrze wymieszac. Uformowac kotleciki i smazyc je na tluszczu.

 

Podawac gorace, najlepiej z ziemniakami lub frytkami :)

   

środa, 11 listopada 2009

U mnie w domu mowi sie na nie "buchty" albo "kluski na parze" :)

Z dziecinstwa pamietam jak babcia je robila, a potem chowala pod koldre,  zeby urosly ;) Dlugo nie wiedzialam, po co je tam chowa...

Myslalam, ze zaskocze nimi narzeczonego, a tu prosze - niespodzianka :))) Niemcy znaja i lubia pampuchy!

Przepis pochodzi ze strony Wielkie Zarcie, a autorka jest Olcik.

Skladniki na ok. 20 sztuk:

1kg maki

ok. 1/2 litra mleka

10dg drozdzy

3 jajka i 2 zoltka

1/4 kostki masla

pol szklanki cukru (ja dalam mniej)

Mleko podgrzac. Drozdze rozrobic z 5 lyzeczkami cukru i z 4-5 lyzkami cieplego mleka. Maslo rozpuscic w reszcie mleka. Jajka i zoltka utrzec z reszta cukru. Gdy drozdze wyrosna, wlac do miski z maka, dodac jajka z cukrem i mleko z maslem. Dokladnie wyrobic ciasto i zostawic do wyrosniecia.Wyrosniete ciasto nakluc, zeby opadlo i uformowac z niego buleczki. Zostawic jeszcze na chwile, zeby podrosly.

Gotowac na parze ok. 10 minut.

 

Ja moje jadlam z sosem malinowym, a Ralph swoje ze stopionym maslem i cynamonem ;)

Pampuchy to moja kolejna propozycja w zabawie "Gotujemy po polsku", ktorej patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl

 Gotujemy po polsku! - edycja II

wtorek, 10 listopada 2009

Smak mojego dziecinstwa :))) Nie zeby w Niemczech nie znali nalesnikow ;) ale takich z serem to nie znaja...

Nalesniki sa kolejna moja kolejna propozycja przygotowana w ramach akcji "Gotujemy po polsku", ktorej patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl

Skladniki na nalesniki:

1 jajko

1,5 szklanki mleka

1,5 szklanki maki

1 lyzeczka cukru

olej do smazenia

Roztrzepac jajko z mlekiem. Dodac make i cukier, wymieszac na gladka mase. Smazyc z obydwu stron.

Skladniki na mase serowa:

250g bialego sera

cukier puder

troche jogurtu naturalnego lub smietany

opcjonalnie 2 zoltka

Ser rozdrobnic widelcem i dodac jogurt/smietane (i zoltka). Wymieszac na gladka mase i doslodzic cukrem pudrem.

Masa wysmarowac nalesniki i zwinac w ruloniki (lub zlozyc w trojkaty).

Nasze dodatkowo dostaly sos malinowy ;)

Gotujemy po polsku! - edycja II

sobota, 07 listopada 2009

Mialy byc kartacze, czyli z surowych ziemniakow i surowego miesa, ale jednak zdecydowalam sie na klasyke, czyli pyzy :) Tyle, ze nadalam im kartaczowy, czyli cylindryczny ksztalt.

Skladniki:

1kg ziemniakow

maka

1 jajko

1 duza cebula

500g miesa mielonego

sol, pieprz, majeranek

Polowe ziemniakow ugotowac i przecisnac przez praske. Druga polowe zetrzec na tarce, odcisnac i wymieszac w misce z gotowanymi. Wyjac 1/4 masy ziemniaczanej i w to miejsce wsypac make. Dodac wyjete ziemniaki i wymieszac. 

Do miesa mielonego dodac jajko, przyprawic i podsmazyc z posiekana cebulka.

Z ziemniakow z maka uformowac placuszki i nalozyc na nie farsz miesny. Zlepic i zrolowac. Gotowac kilka minut od wyplyniecia.

Podawac z podsmazana cebulka.

To moja druga propozycja w akcji "Gotujemy po polsku", ktorej patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl .

Gotujemy po polsku! - edycja II

niedziela, 04 października 2009

Bo myslalam, ze kapusty kiszonej juz nie ma... Innowacyjnie wiec dodalam jablko i nie zaluje :) Wprawdzie polaczenie plackow ziemniaczanych z jablkiem nie jest specjalnie odkrywcze w Niemczech - czesto podaje sie je tu z musem jablkowym - ale ja dodalam moje jabluszko do srodka...

Skladniki:

6 srednich ziemniakow

1 srednie jablko

1 jajko

2-3 lyzki maki

pieprz, sol

Ziemniaki i jablko obrac. Zetrzec na tarce o drobnych oczkach, dodac jajko oraz make, doprawic sola & pieprzem i wymieszac. Smazyc na goracym oleju na zloto z obydwu stron.

Podawac mozna z musem jablkowym, a jesli to juz za bardzo jablkowo, to ze smietanka lub jogurtem :)

Ziemniaczany Sezon 2009

poniedziałek, 28 września 2009

Oj, chodzily za mna, chodzily... Wreszcie popoludniu, spontanicznie, kupilam twarog & sliwki i postanowilam, ze beda DZIS :)

Przepis znalezlam w gazetowej Galerii Potraw, ale oryginalnie pochodzi ze strony www.cincin.cc, od bajaderki, a knedle byly z morelami...

Skladniki na 10 sztuk:

250g bialego sera

1 jajko

3/4 szklanki maki

szczypta soli

2 lyzki roztopionego masla

10 sliwek

5 kostek brazowego cukru

Ser rozgniesc widelcem lub zmielic, wymieszac z maka. Dodac jajko, sol i maslo. Wyrobic ciasto, owinac je w folie i wstawic na godzine (lub nawet dwie) do lodowki. Sliwki umyc, usunac pestki i w ich miejsce powkladac po pol kostki cukru. Ze schlodzonego ciasta odrywac kawalki, formowac z nich placuszki. Na placuszku ulozyc sliwke z cukrem i zlepic w kulke.

Wrzucac na osolony wrzatek i gotowac ok.8 minut.

Ja podalam je z cynamonem :)

 

niedziela, 27 września 2009

Male wegierskie wytrawne ciasteczka... Moga byc drodzowe, albo i nie ;) Nie ma jednego przepisu - kazda Wegierka robi je po swojemu :) Moj przepis pochodzi z "Atlasu Kulinarnego" Gazety.

Skladniki:

300g maki

300g dobrze odcisnietego twarogu

300g masla

100g ostrego zoltego sera

1 jajko

gruboziarnista sol

Twarog rozgniesc widelcem i wyrobic z maka i miekkim maslem na gladkie ciasto. Wlozyc je na godzine do lodowki. Rozwalkowac na grubosc palca i wyciac (np.: foremka lub kieliszkiem) krazki o srednicy 3-5cm. Ulozyc na blasze (niezbyt gesto, bo troche urosna). Posmarowac rozbeltanym jajkiem i posypac gruboziarnista sola. Ser zolty zetrzec na tarce i posypac nim pogacze.

Piec na zloty kolor w temperaturze 200 stopni.

Mysle, ze nastepnym razem dodam jednak troche proszku do pieczenia lub drozdzy... lepiej wyrosna :)

wtorek, 01 września 2009

Kolejny portugalski klasyk, czyli dorsz :)

Podobno Portugalczycy maja tyle sposobob na dania z tej ryby, co dni w roku, ale ja wybralam sobie wlasnie te pulpety, bo tylko na jeden przepis mam w tej chwili czas. Przepisem podzielila sie moja ostatnio ulubiona "Culinaria. Kuchnie Europy."

Skladniki:

300g sztokfisza lub 400g swiezego dorsza

350g maczystych ziemniakow

1 cebula

2 zabki czosnku

2 lyzki drobno posiekanej natki pietruszki

szczytpa pieprzu kajenskiego

szczypta galki muszkatolowej

4 jajka

pieprz, sol

Sztokfisza namoczyc w zimnej wodzie na 24 godziny, kilkakrotnie ja zmieniajac. Wlozyc rybe do garnka, zalac wrzatkiem i gotowac 10 minut. Wyjac rybe, zdjac skore i wyfiletowac. Jezeli dorsz jest swiezy, to ugotowac go w lekko osolonej wodzie przez ok. 15 minut. Pokroic na drobno kawalki i przekrecic przez maszynke. Ugotowac ziemniaki w mundurkach, ostudzic, obrac i rozgniesc. Czosnek i cebule obrac, drobno posiekac. Wlozyc do miski rybe, ziemniaki, czosnek, cebule, posiekana natke pietruszki oraz przyprawy. Wbic jajka i dobrze wszystko wymieszac. Doprawic sola i pieprzem. Z masy uformowac pulpeciki i smazyc je na goracej oliwie.

Moje ziemniaki byl troche za malo maczne, wiec z braku skrobi (maki ziemniaczanej tez akurat nie mialam) pulpety lekko sie rozjechaly :( ale, na szczescie, byly wysmienite!

Podawac je mozna na cieplo lub na zimno, najlepiej z zielona salata :)

czwartek, 20 sierpnia 2009

Znalezione przypadkiem na stronie cincin.pl :) Przepisem podzielila sie bajderka.

Placuszki od razu mnie zaintrygowaly - cukinia i feta to bylo niezaznane mi dotad polaczenie... Ale okazalo sie bardzo trafione :)

Skladniki:

3 srednie cukinie

 1 lyzeczka soli

3  jajka 

250g greckiej fety

1 zabek czosnku

1 szalotka

troszke swiezej miety lub oregano

3 lyzki maki

sol, pieprz (sol moze byc zbedna w zaleznosci od tego jak slona jest feta)



Cukinie zetrzec na tarce o grubych oczkach i wymieszac z sola, zostawic na godzine. Dobrze odcisnac, przelozyc do miski. Fete rowniez zetrzec na tarce. Szalotke i czosnek posiekac. Do cukinii dodac reszte skladnikow, przyprawic i wymieszac. Smazyc na oliwie z obu stron na rumiano.

Podawac z jogurtem :)

wtorek, 28 lipca 2009

To sie nazywa przeznaczenie :) Wczoraj weszlam na strone Olgi Smile Smaki Imprezy i natrafilam na fantastyczny przepis na te kotleciki.

A dlaczego przeznaczenie? A bo akurat mialam w domu i ziemniaki, i cebule, i pieczarki, i to az proszace sie o spozycie ;)

Zrezygnowalam tylko z dodania suszonych grzybow (bo juz nie mam) i dodalam jeszcze 1 jajko. 

Skladniki na 10 duzych sztuk:

500g ziemniakow

200g pieczarek

2 cebule

2 jajka

2-3 lyzki bulki tartej (+ do obtaczania)

pieprz, sol

Ziemniaki obrac i ugotowac w lekko osolonej wodzie (mozna tez ugotowac je w mundurkach i potem obrac). Rozgniesc na puree i odstawic do wystygniecia. Na patelni usmazyc na zloto pokrojone drobno pieczarki i cebulke, wystudzic i dodac do puree. Do puree z pieczarkami i cebulka dodac jajka i bulke tarta. Przyprawic i odstawic na kilka minut, zeby bulka wchlonela wilgoc. Uformowac kotleciki i obtoczyc je w bulce.

Usmazyc na masle.

Do kotlecikow podalam tylko salate z vinaigretem :) Wiecej nie trzeba bylo...

poniedziałek, 27 lipca 2009

Straszna mielismy ochote na nalesniki, ale nie mogly byc na slodko, bo kurczak i pieczarki juz czekaly na swoja kolej... No wiec, wypadlo na taka mieszanke :)

Skladniki na nalesniki (ok.8szt.)

1 szklanka mleka

1 szklanka gazowanej wody mineralnej

2 jajka

szczypta soli

1-2 lyzki oleju

maka - ilosc: do uzyskania odpowiedniej konsystencji

Skladniki wymieszac w miskerze i dodac tyle maki, zeby uzyskac niezbyt rzadkie ciasto. Odstawic w chlodne miejsce na ok. pol godziny. Nastepnie smazyc na goracym oleju, ostawic i przykryc, zeby nie wystygly (mozna tez wlozyc do lekko nagrzanego piekarnika).

Skladniki na farsz:

2 piersi kurczaka

ok.200g pieczarek

2 cebule

1 mala smietana

2-3 lyzki koncentratu pomidorowego

pol czerwonej papryki (tyle mialam :) )

sol, pieprz

Kurczaka oplukac, osuszyc i pokroic na kawalki. Podsmazyc na osobnej patelni i odstawic na bok. Cebule obrac, posiekac i zeszklic na oleju. Dodac pokrojone w plasterki pieczarki i razem poddusic, az do miekkosci. Dodac smietane i koncentrat pomidorowy oraz pokrojona w kawaleczki papryke. Dusic razem, az papryka zmieknie. Dodac kurczaka, przyprawic i jeszcze chwile razem podgrzac.

Goracym farszem nadziac nalesniki.

Podawac jeszcze gorace :)

sobota, 11 lipca 2009

Mialy byc pankejki, ale ciasto wyszlo mi za rzadkie i sa placuszki :) Przepis pochodzi ze strony Küchengötter.de i juz kiedys wyszly mi z niego prawdziwe pankejki... Nie wiem co sie dzis stalo :)))

Skladniki:

250g borowek

200ml maslanki

250g masla

2 jajka

4 lyzki cukru

150g maki

1 lyzeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

Maslo stopic. Jajka wymieszac z maslanka i cukrem. Dodac stopione maslo i wymieszac. Przesiana make wymieszac z proszkiem do pieczenia i sola, dodac do masy maslankowej. Ciasto przykryc i odstawic na 15 minut. W miedzyczasie umyc i odsaczyc borowki.

Borowki dodac do odstanego ciasta. Lyzka nakladac ciasto na rozgrzana patelnnie i smazyc po ok.3-4 minuty z kazdej strony placuszka.

Chyba musialam dac wiecej maslanki, bo moje placuszki rozjezdaly sie... I na to znalazlam sposob, wlewajac ciasto do foremki na ciasteczka :)

Podawac jeszcze cieple, posypane cukrem pudrem i udekorowane kilkoma swiezymi borowkami :)

 

 

środa, 27 maja 2009

Mus nie mus, ale tydzień naleśnikowy trwa :)

 W planach mam i tradycyjne naleśniki, i amerykańskie małe pankejki - co z nich wyjdzie? Zobaczymy... Na razie udało mi się zrobic naleśniki z gruszkami :) Inspiracją był przepis z serwisu Küchengötter.de, ale ja postanowiłam nie miskowac mojego musu, tylko zostawic kawałeczki gruszek...

Składniki na ciasto:

225g mąki

400ml mleka

4 jajka

1 łyżka cukru

1 mała paczka cukru waniliowego (8g)

szczypta soli

Składniki na mus gruszkowy:

3 gruszki

80 g soku gruszkowego (ja miałam jabłkowo-gruszkowy)

1 łyżka soku z cytryny

3 łyżki cukru

cynamon

Gruszki umyc, obrac, usunąc gniazda nasienne i pokroic na kawałeczki. Skropic sokiem z cytryny. Kawłeczki gruszek, cukier, cynamon i sok przełożyc do garnka i razem gotowac aż do miękkości. Można dodac trochę esencji (albo laski) waniliowej, a po ugotowaniu zmiksowac na prawdziwy mus.

Wymieszac składniki na ciasto: przesianą mąkę, cukier, cukier waniliowy i szczyptę soli oraz najpierw mleko, a potem jajka. Ciasto odstawic na ok.30 minut, a potem usmażyc naleśniki i nadziac gorącym musem z gruszek

 

poniedziałek, 18 maja 2009

Tydzień z ciecierzycą czyli witaj nieznajoma...

Przyznam, że do tej pory ciecierzycę znałam wyłącznie pod postacią falafla, i to w wydaniu barowym...

Ale dzięki tej akcji zmobilizowałam się i zapoznałam z ciecierzycą :)) I dobrze, bo znalazłam wiele ciekawych przepisów (zwłaszcza na stronie www.küchengötter.de), a warzywo godne jest wypróbowania. Przepis na te placuszki znalazłam właśnie na tej stronie.

Składniki na ok. 15 placuszków:

1 mała puszka ciecierzycy (waga po odsączeniu 240g)

50ml mleka

150g śmietany (ja miałam 10%)

2 jajka

80g mąki

1/2 łyżeczki soli

1/2 łyżeczki słodkiej papryki lub papryczki chili

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 pęczka kolendry (lub pietruszki)

Ciecierzycę odsączyć, przepłukać i zmiksować z mlekiem i 1-2 łyżkami śmietany.

Mąkę przesiać, dodać proszek do pieczenia i przyprawy. Jajka rozdzielić. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, a żółtka i pozostalą śmietanę dodać do musu z ciecierzycy. Połączyć mąkę z proszkiem i mus z ciecierzycy. Kolendrę umyć i posiekać. Dodać do musu. Na koniec dodać pianę z białek i ostrożnie wymieszać.

Smażyć jak każde inne placuszki :)

Do placuszków mieliśmy dip jogurtowy z kolendrą (jogurt, pieprz, sól, posiekana kolendra) - polecam :)

czwartek, 09 kwietnia 2009

 Kolejne placuszki :) Tym razem marchewkowe...

Przepis znaleziony w bezpłatnej gazetce reklamowej sklepu z biożywnością - od razu mnie ujął, bo uwielbiam marchewkę :)

Składniki na 2 osoby:

300g marchewki

2 łyżki płatków owsianych

1 łyżka migdałów w płatkach (mogą być też siekane)

2 jajka (w przepisie było jedno, ale dodałam drugie, żeby się nie rozpadało)

sól, pieprz

Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce. Dodać płatki owsiane i migdały oraz jajka. Przyprawić solą i pieprzem. Krótko smażyć na oleju z obydwu stron.

Podawać można z dipem jogurtowo-miodowym:

małe opakowanie jogurtu

2 łyżki miodu

poniedziałek, 16 marca 2009

 Przepis odnaleziony w jakiejś starej gazetce kulinarnej :) Okazał się świetnym sposobem na spożytkowanie resztki warzyw przed moim środowym wylotem do Polski. No bo przecież Mężczyzna warzyw nie będzie jadł ;) warzywa zawierają groźne dla zdrowia Mężczyzny witaminy...

Składniki:

250g ziemniaków

250g marchewek

250g cukinii (=1 mała)

200g mąki

2 jajka

sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Warzywa zetrzeć na tarce, dodać przesianą mąkę i jajka. Wszystko razem wymieszać, przyprawić i usmażyć na oleju. Na papierowym ręczniku odsączyć nadmiar tłuszczu. Wyszło mi 16 placuszków.

Do placuszków przygotowałam dip jogurtowy z czosnkiem i szczypiorkiem: duży kubek jogurtu naturalnego wymieszałam i trzema drobno posiekanymi ząbkami czosnku i szczypiorkiem (nie wiem ile wzięłam - szczypiorek rośnie sobie na parapecie i jest pod ręką, chyba około pół pęczka).

 

 
1 , 2
Dodatki na bloga
Durszlak.pl