środa, 04 stycznia 2012

Jestem, jestem :)

Ostatnio malo mnie bylo w kuchni (nie liczac Swiat w Polsce), wiec i nie bylo czego prezentowac... Niemniej jednak, jako postanowienie noworoczne, wkrotce nastapi poprawa :)

Nie moge obiecac regularnosci, bo moja dwulatka jest bardzo absorbujaca, ale od jutra beda nowe przepisy :) M.in.: szwarcwaldzki tort wisniowy i sernik na zimno Philadelphia-Oreo

W 2012 czeka mnie nowe wyzwanie: zostane mama po raz drugi :)) Mam nadzieje, ze przynajmniej czas, ktory pozostal do godziny zero (czyli do wakacji) uda mi sie wykorzystac biorac udzial w kolejnej zabawie proponowanej przez Irene & Andrzeja - Z Widelcem przez Afryke, Australie i Oceanie :)

Z kuchnia azjatycka poszlo mi kiepsko, ale tu mam nadzieje sie poprawic ;)





Wszystkim odwiedzajacym zycze Smacznego i Dosiego Roku 2012!

22:16, kwiecienka1 , Notki
Link Dodaj komentarz »
sobota, 03 grudnia 2011

Takich jeszcze nie bylo :)) Trwa Adwent, trwa akcja "Korzenny Tydzien", wiec sa w sam raz ;)

Troche slodkie, troche pieprzne, bardzo bardzo zimowe...

Przepis pochodzi z mojej ulubionej ksiazeczki pod tytulem "Muffins" wydawnictwa GU.

Skladniki:

250g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

2 lyzeczki przyprawy do piernika

2 lyzeczki kakao

ok.100-150ml miodu

75g brazowego cukru

75g masla

4 lyzki mleka

2 jajka

Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, przyprawa do piernika i kakao. Osobno w garnku wymieszac miod, maslo cukier i mleko i podgrzac, zeby sie rozpuscily i polaczyly. Ostudzic i dodac dwa jajka, wymieszac. Dodac make, jeszcze raz wymieszac. Masa napelniac foremki lub forme do muffinow.

Piec w temperaturze 180 stopni przez ok.25 minut.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/muffiny_piernikowe.jpg

Podawac z tradycyjnymi pierniczkami :)

piątek, 18 listopada 2011

Typowa dla kuchni polskiej ;)

Nie pamietam kiedy ostatni raz ja jadlam... Najprawdopodobniej jeszcze w dziecinstwie... Ostatnimi czasy chyba zapomnielismy o teym daniu. Calkiem niesusznie, bo nie dosc ze ryba zdrowa, to jeszcze warzywa latwoe do zrobienia :)

Przepis pochodzi z wrzesniowej "Przyjaciolki", z numeru 19/2011

Skladniki na 2-3 porcje:

500g bialej ryby

mleko i maka do panierowania

1 cebula

2-3 marchewki

1-2 korzenie pietruszki

maly kawalek korzenia selera

maly sloiczek koncentratu pomidorowego

pieprz, sol, listki laurowe, ziele angielskie, cukier

Rybe rozmrozic, pokroic na mniejsze kawalki. Najpierw zanurzyc w melku, a potem obtoczyc w mace. Smazyc na rogrzanym oleju  z obu stron na zloto.

Cebule pokroic w talarki, a korzenie warzyw zetrzec na tarce o grubych oczkach. Do garnka z rozgrzanym olejem wrzucic warzywa i dusic przez chwile. Podlac ok.polowa szklanki wody, dodac koncentrat i przyprawy. Dusic razem do miekkosci.

Usmazona rybe podawac z gotowymi warzywami.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/rybapogrecku.jpg

 

Ryba po grecku to moja ostatnie propozycja w zabawie "Gotujemy po polsku", ktorej patronem jest serwis "ZpierwszegoTloczeniapl".

Z niecierpliwosci czekam na kolejna edycje!

Gotujemy po polsku!

wtorek, 15 listopada 2011

Tak sie zastanawialam, co by tu jeszcze w ramach kuchni polskiej wjechalo na nasz niemiecki stol... I wymyslilam zupe szczawiowa! odkad mieszkam w Niemczech, nawet o niej nie myslalam... Nie moglam tez przypomniec sobie jej smaku, wiec tym bardziej nabralam ochoty :) Bardzo bylam ciekawa jak moj maz i dziecko zareaguja na kwasna zupe :) O tej porze roku te zupe mozna zrobic tylko z koncentratu, ale warto.

Zupa zostala oficjalnie przygotowana w ramach akcji "Gotujemy po polsku", ktorej partneruje serwis "ZpierwszegoTloczeniapl."

Skladniki:

2-3 skrzydelka

wloszczyzna

koncentrat szczawiowy

150ml smietany

sol, pieprz

listki laurowy

Skrzydelka zagotowac. Odcedzic szumowiny, dodac obrany i pokrojona wloszczyzne oraz listki laurowe. Gotowac, az jarzyny beda miekkie. Wyciagnac mieso i jarzyny. Dodac koncentrat szczawiowy oraz zahartowana smietane. Doprawic i gotowac jeszcze kilka minut.

Podawac z gotowanym jajkiem.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/zupaszczawiowa.jpg

Okazalo sie, ze moj maz nie zapalal uczuciem do tej zupy... Zato dwudziestojednomiesieczna corcia zajadala, az jej sie uszy trzesly ;)

 

Gotujemy po polsku!

poniedziałek, 14 listopada 2011

 Oto danie numer dwa :) W zabawie "Gotujemy po polsku" nad ktora patronat objal serwis "ZpierwszegoTloczenia.pl nie moglo zabraknac ulubionej potrawy mojego meza...

Pierogi z miesem to danie, ktore zawsze moze pojawic sie na naszym stole :D Niestety, pojawia sie dosc rzadko (nie chce mi sie po prostu...), a wyskoczyc do sklepu polskiego tez nie zawsze jest jak.

No, ale z okazji "Gotujemy po polsku" sa i pierogi :)


Skladniki na ciasto:

500g maki

250ml wody

sol

Z maki, soli i wody zagniesc ciasto, rozwalkowac i zgrabna foremka powycinac okregi.


Skladniki na farsz:

500g ugotowanego miesa rosolowego

1 duza cebula

troche masla

sol, pieprz

Mieso zemlec przez maszynke. Cebule drobno posiekac i podsmazyc na masle. Wymieszac i doprawic pieprzem & sola. Dodac troche masla, zeby farsz nie byl suchy.

Farsz nakladac do pierogow i zlepiac (u mnie rowniez przy pomocy foremki). Wrzucac do gotujacej wody i gotowac ok.3 minut po wyplynienieciu.

U nas najlepiej "ida" takie podsmazane na masle :)


http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/pierogizmiesem2011a.jpg

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/pierogizmiesem2011b.jpg

Gotujemy po polsku!

piątek, 11 listopada 2011

Juz po raz kolejny mam przyjemnosc brac udzial w zabawie "Gotujemy po polsku" organizowanej przez Irene i Andrzeja, ktorej patronem jest serwis "Z pierwszego tloczenia.pl"

Na pierwszy ogien poszly bagietki :)

To, co zostalo mi w glowie z Krakowa, to miedzy innymi bagietki z Placu Nowego na Kazimierzu... Zaprowadzilam tam nawet meza, jak po raz pierwszy trafil do Polski i wmoje rece :)

Nasze bagietki nie umywaja sie do tych z Kazimierza, ale sa pyszne i przywoluja mile wspomnienia...

Skladniki na 2 sztuki:

1 bagietka

ok.400g pieczarek

ok.150g startego zoltego sera

natka pietruszki do dekoracji

Pieczarki oczyscic, pokroic na plasterki i podsmazyc na masle. Rozkroic bagietke wzdluz i nalozyc pieczarki. Posypac zoltym serem.

Piec w temperaturze180 stopni, az ser sie rozpusci/zrumieni.

Podawac udekorowane posiekana natka pietruszki.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/bagietkipopolsku.jpg

:))

 

Gotujemy po polsku!

niedziela, 06 listopada 2011

Nie wiem, czy spaghetti to we Wloszech pierwsze danie, bo u nas jest to zawsze danie glowne :) O tym spaghetti wczesniej nie slyszalam, ale tym bardziej zachecilo nas to sprobowania... O Trapani - miescie na Sycyli - tez wczesniej nie slyszalam... No coz, czlowiek uczy sie cale zycie :)

Przepis pochodzi z ksiazki "Culinaria. Italia".

Skladniki:

400g spaghetti

1kg pomidorow

2 zabki czosnku

maly peczek bazylii

100-150g sera owczego

oliwa z oliwek

sol, pieprz, parmezan

Spaghetti ugotowac al dente. Pomidory obrac ze skorki i pokroic w mala kostke. Czsonek i bazylie drobno pokroic lub posiekac. Ser pokruszyc na mniejsze kawalki. Skladniki sosu wymieszac razem, dolac tyle oliwy, aby uzyskac konsystencje odpowiednia do pesto. Doprawic.

Podawac ze spaghetti, posypane parmezanem i udekorowane listkami bazylii.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/trapanese.jpg

 

Czylalam tez o wersji z migdalami (zamiast sera owczego), ale przyznam, ze propozycja z serem owczym bardziej nam odpowiada :)


piątek, 04 listopada 2011

Naszla nas ochota na wloski deser :) Chyba nie robilam jeszcze zadnych wloskich ciasteczek, wiec przegladalam wspomniana juz "Culinarie" wlasnie pod tym katem. Szybko znalazlam przepis na Zaleti - weneckie ciasteczka z maki kukurydzianej (choc w ksiazce widnieja jako buleczki!) - i jeszcze szybciej zabralam sie do roboty.

Skladniki:

2-3 lyzki rodzynek

maly kieliszeczek grappy

250ml mleka

100g masla

250g maki kukurydzianej

100g maki pszennej

1/2 paczuszki proszku do pieczenia

szczypta soli

100-120g cukru

30g cukru waniliowego

Rodzynki namoczyc w grappie. Maslo rozpuscic w mleku. Maki, proszek do pieczenia, sol i cukier wymieszac. Wlac cieple mleko z roztopianym maslem i wyrobic ciasto. W razie potrzeby dodac maki lub mleka. Dodac namoczone rodzynki. Ciasto nakladac lyzka (lub lepiej dwiema) na pokryta papierem do pieczenia forme, zostawiajac nieco odstepu.

Piec w temperaturze 180 stopni ok. 15-20 minut.

Jeszcze cieple posypac cukrem pudrem :)

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/zaletti.jpg

Podawac z espresso :)

 

środa, 02 listopada 2011

czyli mala wariacja na temat :)

Caprese, moja ulubiona wloska przystawka, tym razem w wersji zielonej. Na szczescie, na naszym targu zielone pomidory sa jeszcze do zdobycia. Nie smakuja tak pysznie jak czerwone, ale chyba nawet lepiej niz zolte.


Przepis i wykonanie banalnie proste:

po 1 /zielonym/ pomidorze i 1 malej kulce mozzarelli na osobe

kilka listkow bazylii

oliwa z oliwek

kolorowy pieprz

Pomidory i mozzarelle pokroic w plasterki i ukladac na talerzu naprzemiennie. Skropic oliwa i udekorowac listkami bazylii oraz kolorowym pieprzem

 http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/caprese_na_zielono1.jpg

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/caprese_na_zielono_2.jpg

Buon Appetito!


niedziela, 30 października 2011

czyli risotto z borowikami :) Dawno nie bylo u nas niczego wloskiego, wiec tym chetniej zabralam sie za wynajdowanie przepisow. Akurat ten znalazlam w encyklopedii kuchni wloskiej jaka bez watpienia jest "Culinaria. Italia" (kuchnia Piemontu).

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/culinaria_italia.jpg

(zrodlo: Amazon.de)

Wloskie primi piatti, czyli pierwsze dania, to nie tylko pyszne zupy, ale wlasnie przerozne dania z ryzu (risotta) - bardzo proste i szybkie w przygotowaniu :) Borowiki to niestety dosc droga inwestycja, ale tutaj, na szczescie, nie trzeba ich wiele...

Skladniki na 2-3 porcje:

40 g masla

1 mala cebula

150g swiezych borowikow

200g ryzu do risotto

600-700ml goracego bulionu

30g parmezanu

sol, pieprz

Borowiki oczyscic i pokroic w plasterki. Posiekac cebulke i podsmazyc ja na polowie masla. Dodac grzyby, podsmazyc. Dodac ryz. Powoli dolewac bulion i czekac, az ryz go wchlonie. Dolewac tyle bulionu, az ryz nie bedzie juz wiecej wchlanial. Zdjac z gazu, dodac reszte masla i parmezan. Doprawic.

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/risotto_ai_porcini.jpg

Podawac posypane zielonym :)

 

 

  

niedziela, 16 października 2011

Dla mojego meza to jeden z ulubionych owocow :) Ale do tej pory jadal wylacznie galaretke z pigwy mamusinej roboty... 

Na szczescie, znalezienie przepisu na muffiny z pigwami nie bylo trudne, wiec poszerzylismy nieco kulinarne horyzonty malzonka ;)  

Przepis pochodzi z mojej ulubionej strony Kuechengoetter.de

Skladniki na 12 sztuk:

3 pigwy

150ml soku jablkowego

4 lyzki calvadosu (ew.soku z jablek)

1 paczuszka cukru waniliowego

150g cukru

80g masla

200g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

kilka orzechow wloskich lub migdalow

2 lyzki cukru pudru

2 jajka

200g smietany

Pigwy obrac i pokroic w plasterki lub kostke. Sok z jablek, calvados, cukier waniliowy i cukier oraz pokrojone pigwy wlozyc do garnuszka i gotowac pod przykryciem ok. 5 minut. Ostudzic i odsaczyc.

Maslo stopic. Make wymieszac z proszkiem do pieczenia. Orzechy wloskie/migdaly posiekac i obtoczyc w cukrze pudrze. Jajka wymieszac ze smietana, pozostalym cukrem i stopionym maslem, dodac make z proszkiem i wymieszac. Dodac pigwy. Ciasto wlac do natluszczonej formy do muffinek lub papilotek. Posypac orzechami/migdalami.

Piec w temperaturze 180 stopni przez 25-30 minut.

 

Fakt faktem, tesciowa pozostanie mistrzynia galaretki, ale te muffinki tez sa niezle... Najlepiej smakuja  z mocna herbata :)

środa, 12 października 2011

Czyli caprese po polsku :) Tym razem mozzarella zostala sparowana z burakiem, szczypiorkiem i orzechami wloskimi :)

Chetnie uczestnicze w rozmaitych akcjach kulinarnych, wiec i akcji z burakiem w roli glownej nie moglam przegapic :) Na szczescie, choc Niemcy barszczu nie jadaja, z kupnem buraka nie bylo problemow. Mialam na niego kilka pomyslow, ale niestety z powodu braku czasu, wybralam ten najprostszy... Na szczescie, danie jest calkiem smaczne, wiec jak tylko zniknie, zajme sie przerwanym pakowaniem.

Skladniki na 2 porcje:

2 male ugotowane buraki

250g mozzarelli

kilka zdzbelek szczypiorku

2-3 orzechy wloskie

oliwa z oliwek

opcjonalnie pieprz, sol

Ugotowanego buraka i mozzarelle pokroic w rowniej grubosci plasterki i naprzemiennie ulozyc na talerzyku. Skropic oliwa z oliwek. Sczypiorek i orzechy wloskie posiekac i posypac nimi buraka z mozzarella. Opcjonalnie doprawic pieprzem & sola.

Ten wpis chcialabym dolaczyc do dwoch akcji: pierwsza to akcja zwiazana z przegladem filmow kulinarnych Kuchnia + Food Film Fest:

Druga to akcja "Rozowy tydzien" tradycyjnie przygotowywana przez Szarlotka :) Po raz trzeci dolaczam zatem do naszej wspolnej zabawy-zachety do profilaktyki raka piersi :)

Tagi: na jesien
15:17, kwiecienka1 , Sałatki
Link Komentarze (3) »
piątek, 30 września 2011

Oryginalne i pyszne!

Przepis zaskoczyl mnie, bo choc wczesniej jadlam cukinie w wypiekach (muffinki!), to jednak za kazdym razem jestem zaskoczona widzac warzywa w ciastach... Ciasto okazalo sie na tyle pyszne, ze i ten przepsi eksploatowalam prawie caly wrzesien ;)

Przepis pochodzi z czwartego numeru magazynu "Gugelhupf" - gazetki wydawanej przez Dra Oetkera.

Skladniki:

250g cukinii

200g orzechow wloskich/migdalow

3 jajka

250g brazowego cukru

1 paczuszka cukru waniliowego

200ml oleju

300g maki

1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

1 lyzeczka sody

1 lyzeczka cynamonu

Cukinie zetrzec na tarce, orzechy/migdaly posiekac. Jajka ubic z cukrem i cukrem waniliowym. Dodac olej. Osobno wymieszac make z proszkiem, soda i cynamonem. Polaczyc. Dodac cukienie i orzechy/migdaly, wymieszac i przelac do keksowki.

Piec w temperaturze 180 stopni prze ok.70 min.

Zamiast orzechow czy migdalow mozna dodac platki/dropsy czekoladowe.


Ciasto jeszcze cieple, wiec zdjecie bedzie po weekendzie

(tym razem dluzszym, po 3.10 mamy swieto)

 http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/warzywawslodyczach.jpg http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/cukinia2011.jpg

czwartek, 29 września 2011

Danie nowe, ale juz ulubione :) Calkiem serio - w przeciagu ostatniego miesiaca robilam je minimum 4 razy...

Za kazdym razem troche inaczej czy uzywajac troszke innych skladnikow, ale za kazdym razem wyszedl pycha :))

Przepis pochodzi z czerwcowego wydania magazynu "Meine Familie & Ich".

Skladniki na 4 porcje:

400g piersi z kurczaka/indyka

2 male cukinie

1 puszka mango (230g) lub pol swiezego

500g ryzu (u mnie gotowy ryz z curry)

50g platkow migdalowych (ja nie mialam)

1 cebula lub 2 szalotki

1 zabek czosnku

200ml bulionu

1 lyzeczka curry

sol, pieprz, sok z cytryny

Cebule i czosnek posiekac. Mieso pokroic w paski, a cukinie i mango w kostke (zachowac wode z mango puszkowego). Czosnek i cebulke podsmazyc, dodac mieso i razem smazyc przez chwile. Dodac ugotowany/gotowy ryz, bulion, cukinie, curry i kilka lyzek wody z mango puszkowego. Smazyc ok.8-10 minut. Na koniec dodac mango i uprazone na suchej patelni platki midalowe. Doprawic do smaku.

Na weekend bedzie znowu ;)

wtorek, 27 września 2011

Muffinki na ostatnie dni lata :)  Z kawalkami sliwek - nie musza byc wegierki - i siekanymi migdalami... Juz raz robilam sliwkowe /wegierkowe z amarettini/, w zeszlym roku, ale te, choc wybitnie sliwkowe, sa inne.

Przepis pochodzi z wrzesniowego wydania magazynu "Meine Familie& Ich".

Skladniki na 12-14 sztuk:

400g sliwek

250g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

150g cukru

2 jajka

100ml oleju

250g jogurtu naturalnego 1,5%

100g posiekanych migdalow lub orzechow wloskich

Ze sliwek usunac pestki, a miasz pokroic w kostke. Wymieszac jajka, olej i jogurt, a osobno takze make z proszkiem i cukrem. Polaczyc mokre i suche skladniki, wymieszac. Na koniec dodac sliwki i mgdaly, wymieszac i ciastem napelnic papilotki lub natluszczona forme do muffinek.

Piec ok.30 minut w temperaturze 180 stopni.

Najlepiej smakuja bez zadnych dodatkow ;)

czwartek, 22 września 2011

Tak jak sie spodziewalam, zakup najmniejszej nawet dyni zaskutkowal jedzeniem tejze przez kilka dni... Na szczescie, prawie przypadkiem mialam kilka przepisow na przerozne dania z dyni :) No tak, mozna kupic jedna gazetke (i to nawet nie kulinarna), jedna mala dynie i miec spokoj z wymyslaniem posilkow :)))

Przepis pochodzi z jednego z wrzesniowych numerow "Zycia na goraco".

Skladniki:

2 szklanki rozgotowanego miazszu dyni

2 jajka

1/2l kefiru

2 szklanki maki

1 lyzeczka proszku do pieczenia

1-2 kwasne jablka

cukier, cynamon

Pokrojony w drobna kostke miazsz dyni rozgotowac, wystudzic i przelozyc do miski (mozna calkiem rozgniesc). Dodac kefir i jajka, wymieszac. Make wymieszac z proszkiem i dodac. Jablka zetrzec na tarce lub bardzo drobno pokroic i rowniez dodac. Wszystko razem wymieszac, poslodzic do smaku i dodac szczypte cynamonu. Mase nabierac plyzka i klasc na rozgrzany olej.

Usmazone placuszki odsaczyc z oleju i podawac oproszone cynamonem :)

Mozna zrobic je bez jablek, ale te z jablkami sa soczystsze :)

poniedziałek, 19 września 2011

 Moj pierwszy sos grzybowy, ktory nadaje i do wielu dan :) Nadaje sie, znaczy: z checia wykorzystalam go do wielu dan. Sprawdzil sie i do makaronu, i do gnocchi :)

Przepis pochodzi z wrzesniowego numeru magazynu "Meine Familie & Ich"

Skladniki na 4 porcje:

po 200g pieczarek i kurek

2 galazki natki pietruszki

2 szalotki

50ml wina madera lub soku jablkowego

200ml smietanki

100ml bulionu

1 lyzeczka maki ziemniaczanej

przyprawy

Szalotki posiekac i podsmazyc. Dodac oczyszczone i pokrojone grzyby, razem podsmazyc. Dolac madere/sok. Po chwili dolac smietanke i bulion. Doprawic do smaku. Make rozrobic w malej ilosci wody i dodac do sosu.

Udekorowac posiekana natka pietruszki :)

Pozostaje miec nadzieje, ze kurki nie skoncza sie zbyt szybko...

Update: a tu sos z makaronem ;)

piątek, 16 września 2011

To te gazetowe - z dodatku kulinarnego "Palce lizac" :))

Wygladaja prawie jak na ich oficjalnym zdjeciu, oszczedzilam im jedynie dekoracji... Wiadomo, kalorie ;)

Skladniki:

300g maki

1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

125g cukru pudru

szczypta soli

2 lyzki startej skorki z cytryny

185ml maslanki

1 lyzeczka ekstraktu waniliowego

2 jajka

110g masla

Najpierw polaczyc suche skladniki: make, proszek do pieczenia, sol, cukier puder i skorke z cytryny. Nastepnie polazyc mokre: jajka z maslanka i ekstraktem waniliowym. Maslo roztopic. Polaczyc i wymieszac wszystko razem.

Ciastem napelnic natluszczona forme do muffinek lub papilotki i piec w temperaturze 200 stopni przez ok.25minut.

Niestety, nie jak podaje Gazeta, 12-15minut :))

http://kwiecienkaodkuchni.blox.pl/resource/muffinycytrynowe.JPG

W ramach dekoracji mozna sie skusic na proponowany przez nich krem lub jeszcze bardziej podkreslic smak smarujac muffinki lemon curd :) Same w sobie az tak cytrynowe nie sa :)

czwartek, 15 września 2011

Czasami pomylki okolokulinarne przynosza calkiem interesujace rezultaty... Chcialam kupic te malutkie krewetki (koktajlowe), a z rozpedu do koszyka wpadlo cos podobnego: mieso rakow rzecznych.

No nic, tez jadalne, do salatki sie nada :) I potem nawet przypomnialam sobie, ze na wlasnym weselu mialam zupe z tymiz rakami i nawet wszystkim smakowala...

Skladniki:

makaron

mozarella

pomidory

mieso  rakow rzecznych/krewetki koktajlowe

oliwa z oliwek

pieprz, sol

Ilosci nie pamietam :( Robilam "na oko"...

Makaron ugotowac. Pomiory i mozzarelle pokroic w kostke, wymieszac z rakami. Dodac ugotowany makaron, calosc wymieszac. Skropic oliwa i doprawic.

 

17:19, kwiecienka1 , Sałatki
Link Dodaj komentarz »
sobota, 03 września 2011

Przepis napatoczyl sie sam: pojawil sie w Tele Tygodniu (33/2011), a ze i wykonanie proste, i lista skladnikow nie jakas wymyslna, to kurczaka podano :)

Przy okazji okazalo sie, ze ten przepis moze byc konkurencja dla reklamowanego ostatnio w tv dosc podobnego sosu z torebki...

Skladniki na 4 porcje:

600g piersi z kuczaka

4 cebulki dymki

2 papryczki chili

100ml bulionu drobiowego

200ml mleka kokosowego

4 lyzki masla orzechowego

skorka i sok z 1 limonki

pieprz, sol

Mieso pokroic w paseczki lub kostke i podsmazyc. Dodac posiekana papryczke chili, biala czesc dymki, maslo orzechowe i skorke z limonki. Nastepnie dolac mleko kokosowe i bulion, pogotowac. Na koniec dodac zielona czesc dymki. Doprawic sokiem z limonki, pieprzem i sola.

kucrakteletydzien.JPG (334×222)

Podawac z ryzem :)

21:51, kwiecienka1 , Miesa
Link Komentarze (2) »
piątek, 26 sierpnia 2011

Bardzo szybkie i proste ciasto orzechowe :) W sam raz  na leniwe, gorace popoludnie w ogrodzie czy na werandzie...

Przepis pochodzi z wakacyjnego numeru magazuny "Lecker" - "Unterwegs", a dokladniej z czesci posweconej kuchni Piemontu.

Skladniki:

200g maki

200g mielonych orzechow laskowych

100g ciasteczek amarettini

200g masla

3 jajka

1 paczuszka proszku do pieczenia

ok.200g cukru

2-3 lyzki mleka

Maslo stopic. Amarettini posiekac. Wymieszac make, proszek do pieczenia, cukier i amarettini. Dadac stopione maslo, zoltka i mleko. Bialka ubic i dodac do ciasta, wymieszac.

Wlac do natluszczonej tortownicy (26cm) i piec 45-50 minut w temperaturze 180 stopni.


orzechowe1.JPG (286×191)

orzechowe2.JPG (286×191)

Podawac z lodami waniliowymi i/lub sosem czekoladowymi...

orzechowe3.JPG (334×222)

środa, 24 sierpnia 2011

Po przyjezdzie do Polski zawsze rzucam sie na odlozone dla mnie gazetki kulinarne... Tym razem pierwsze na kupce znalazly sie numery "Palce lizac", dodatku do Gazety Wyborczej, i wlasnie w jednym z nich pojawil sie przepis, ktory nikogo nie pozostawilby obojetnym ;)

W "Dobre, bo polskie" - numerze poswieconym kuchni polskiej, a wydanym z okazji rozpoczecia polskiej prezydencji, pojawily sie one: czekoladowe pierozki z owocami lesnymi...

Skladniki na ciasto:

250g maki

3 lyzki kakao

mleko

1 jajko

(ja nie dodawalam jajka i polecam dodac tylko 1-2 lyzki kakao)

Z podanych skladnikow zagniesc ciasto, dodajac tyle mleka, ile maka zbierze. Rozwalkowac i powycinac foremka/szklanka kolka na pierogi.

Skladniki na farsz:

300g roznych owocow lesnych

100g bialej czekolady

1 cukier waniliowy

3 lyzki posiekanej swiezej miety

3 lyzki miodu

(ja nie dawalam ani miodu, ani miety)

Czekolade posiekac, wymieszac z owocami i cukrem. Nakladac na ciasto i zlepiac pierogi. 

pierogi_czeko1.JPG (286×191)

pierogi_czeko2.JPG (286×191)

Pierogi gotowac w lekko osolonej wodzie i podowac z sosem  (biala czekolada rozpuszczona z dwiema lyzkami smietanki) i swiezymi owocami).

pierogi_czeko3.JPG (357×238)

Mniam! 

czwartek, 18 sierpnia 2011

Taka najprostsza.

Choc ta najprostsza, to zwykłe czerwone pomidorki, ale ja postanowiłam poszalec z kolorami i wzięłam cztery różne :)

Za to dressing to już prostota w czystej postaci: śmietana/jogurt naturalny i troszkę octu. Do tego, co kto lubi, natka pietruszki, świeży tymianek czy szczypiorek...

Uwielbiam te pierwsze dni po przyjeździe do Polski... Wszystko mnie zachwyca :)

środa, 10 sierpnia 2011

W sumie nic wielkiego - owoce wartwowo ulozone w szklaneczce...

Owcoce ulozone pod pierzynka z kremowego serka. To zeby nie bylo im zimno, bo lato w tym roku, niestety, do cieplych nie nalezy :(

Ale przynajmniej owoce sa :)

Jutro jade do Polski na caly miesiac :)) Czesc tych wakacji na pewno spedze - nie bez przyjemnosci - w kuchni, ale kiedy uda mi sie cos opublikowac, tego nie wiem...

23:59, kwiecienka1 , Notki
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 08 sierpnia 2011

Rzadko u mnie pojawia sie mieso... Jakos nie umiem robic, ale jak tylko znajde przepis, ktory mnie zacheci, to probuje. Najczesciej proby te nie nadaja sie do publikacji, ale nie tym razem :) Tym razem sie udalo!

Przepis pochodzi ze specjalnego owocowego dodatku do czasopisma "Land Ideen" -"Sommer Küche".

Skladniki na 4 porcje:

4 kawalki piersi z indyka (po ok.150g kazdy)

ok. 100g chudego serka

1 lyzka soku z cytryny

ok. 100g czerwonych porzeczek

2 lyzki tymianku

100ml bialego wina

150ml bulionu

2 lyzki soku z porzeczek

sol, pieprz

Indyka lekko rozbic, posolic i popieprzyc. Do serka dodac sok z cytryny, troszke soli & pieprzu, porzeczki i tymianek. Dobrze wymieszac i posmarowac mieso.

Zrolowac i spiac lub zwiazac.

Rolady posmazyc na patelni. Dodac bulion, sok z porzeczk i wino, trzymac na malym ogniu ok.30 minut. Rolady wyciagnac, a sos zredukowac i doprawic.

Podawac z puree i salatka :)

Zamiast czerwonych porzeczek moga tez byc czarne, a nawet borowki :)

16:08, kwiecienka1 , Miesa
Link Komentarze (1) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 16
Dodatki na bloga
Durszlak.pl